Brand i event experience – detale, które zapadną w pamięć uczestnikom wydarzenia
W dorocznym dodatku specjalnym do magazynu Mareketer+ zatytułowanym „Przewodnik po nowoczesnych eventach” znajdziemy artykuł Doroty Wojtczak o budowaniu punktów styku miedzy event i brand experience. Cały artykuł dostępny jest w wydaniu drukowanym, tu zaś prezentujemy kluczowe wnioski i inspiracje:
- Jak budować wartościowe event experience. Trendy są tu pochodną bieżących kierunków w komunikacji marketingowej. Na front wysuwają się autentyczność i efektywność. A raport Content Marketing Institute wskazuje, że eventy stacjonarne są najbardziej skuteczną formą contentu, zaś eventy online plasują się na drugiej pozycji.
- Emocje. Doświadczanie stoi na emocjach, są one podstawą przeżywania i pozwalają zamienić biernego uczestnika w aktywnego odbiorcę przekazu. Dlatego dobre event experience powinno odwoływać się w swoich elementach do emocji.
- Uczestnik wydarzenia. Warto spojrzeć głębiej niż podstawowe dane demograficzne. Co lubi? Co ją/go interesuje? Jakie ma wartości, a jakie obawy? Z jakimi wyzwaniami się zmaga? Jakie cele sobie stawia? To spojrzenie, zgodne z filozofią buying persona, pozwala lepiej poznać odbiorcę wydarzenia i zdecydowanie bardziej dopasować do niego projektowany koncept.
- Punkty styku uczestnika z marką – jak świadomie je projektować? Gdzie, jak często i w jaki sposób na wydarzeniu uczestnik powinien stykać się z brandem?
Warto przyglądać się przykładom wydarzeń, które w praktyce pokazują zastosowanie powyższych zasad konstruowania doświadczeń uczestników. Znajdziemy je w Przewodniku.