RAS Festival – marka w centrum doświadczeń pracowników
Czym zainteresować pracowników dużej medialnej korporacji, którzy widzieli już wiele? I jak przy tym zapoznać ich z odświeżoną identyfikacją marki, a także sprawić, by ją pokochali? Odpowiedzią może być format, który budzi tylko pozytywne skojarzenia. I opiera się na muzyce, a ona jest dobra na wszystko 🙂
Autorski festiwal muzyczny RAS Festival to nowy cykl eventowy dla Ringier Axel Springer Polska. To pierwszy wspólny event dla pracowników po blisko 3-letniej przerwie spowodowanej pandemią. I sposób na doświadczenie nowej identyfikacji wizualnej marki w bardzo wielu, naturalnych dla festiwalu, punktach styku.
Pierwsza edycja odbyła się 9 czerwca 2022 r. w Warszawie i wzięło w niej udział 1200 osób. Założeniem było przeniesienie prawdziwych emocji festiwalowych do projektu live experience w organizacji. Pomysł odwołuje się do znanych formatów rynkowych, ale organizacja zdecydowała się nadać mu charakter autorskiego projektu, co wzmocniło zbiorową tożsamość i poczucie jedności pracowników pod znanym w firmie hasłem #RAZEM.
Kluczowym elementem eventu stał się koncert, zrealizowany w formule duetów – spotkań gwiazd na scenie. Towarzyszyła im oprawa złożona z dedykowanych multimediów. Ich język, stworzony specjalnie dla potrzeb projektu, pozwalał ilustrować każdy z utworów odrębnie, tworząc spójną, osadzoną w tożsamości festiwalu, narrację. Gwiazdą wieczoru był król festiwali – Krzysztof Zalewski, a wraz z nim gościnnie wystąpili: Daria Zawiałow, Vito Bambino i Natalia Szroeder, a także CeHa Joint, czyli Janek Stanisławski z Ringier Axel Springer Polska w towarzystwie Sidney’a Polaka oraz DJ-ka Praktyczna Pani. Dodatkową atrakcją były dwie sceny – Silent Disco z trzema rodzajami muzyki oraz scena karaoke „Zostań gwiazdą Tonight”.
Wizualną opowieść w przestrzeni kontynuowały art instalacje i neony, komentujące z pomocą cytatów z polskich utworów muzycznych współczesną rzeczywistość i świat polskich mediów. Część z nich służyła za dodatkowe insta spoty dla uczestników. Wszystkie te elementy festiwalowego świata ubrane były w nową identyfikację marki i stanowiły namacalne brand experience dla uczestników. Festiwalowe koszulki, leżaki, naklejki czy kubki wielokrotnego użytku stworzyły świetną okazję do utrwalenia nowych elementów brandingu i pozwoliły przełożyć elementy komunikacji marki na nowo powstałą markę festiwalu. Równocześnie, festiwal bardzo silnie rezonuje z kolorystyką i dynamiką nowej tożsamości wizualnej firmy i odzwierciedla jej energię.
W obszarze komunikacji wewnętrznej i employer brandingu kryje się bardzo duży potencjał dla projektów live experience. Odpowiednie zaprojektowanie i wykorzystanie doświadczania przez pracowników otwiera ocean możliwości. RAS Festival to wciąż gorący temat wewnętrznych rozmów, opowieści i wspomnień, a także nadziei na kolejną edycję i kolejne takie spotkanie. W czasach walki o dobrego pracownika i jego utrzymanie live experience jest bardzo skutecznym narzędziem, bo opiera się na generowaniu emocji i doświadczeń. I dlatego pozwala budować lovebrand w relacji pracownik-marka.
Jeśli chcesz porozmawiać o live experience dla Twojej marki – skontaktuj się z nami.