Jak kreować osobowość swojej marki? Live experience a komunikacja wewnętrzna.
Projektowanie komunikacji skierowanej do aktualnych i przyszłych pracowników to nowy priorytet dla brandów. Dlaczego? Powodów jest wiele, ale serwis WARC podaje, że trzy główne koncentrują się wokół: wartości, oczekiwań i oczywiście – pieniędzy.
Wartości firmy i pracownika
Te dwa aspekty muszą być ze sobą spójne. Tożsamy pracownik i pracownik mówiący tym samym językiem, co firma, to chodząca wizytówka, która działa na korzyść danej marki. Dlatego właśnie tak istotne jest, by marka mówiła głośno o tym, jaka jest nie tylko zewnętrznie, ale i wewnętrznie. By jej aktualni i przyszli pracownicy wiedzieli, czy to miejsce jest dla nich, czy też nie.
Oczekiwania
Oczekiwania pracowników zmieniają się bardzo dynamicznie. WARC pisze, że pokolenie Z, czyli tak naprawdę przyszli pracownicy, oczekują różnorodności i zdecydowanie, bardziej niż poprzednie pokolenia, stawiają na work-life balance. Dodaje, że w zmieniającym się świecie, właśnie firmie powinno zależeć na tym, aby dostosowywać się do oczekiwań społeczeństwa, by móc zapełnić stanowiska. Jednocześnie uważa sektor prywatny za najbardziej wpływowy, bo jako jedyny ma największą moc zmiany, kreacji i panowania nad komunikacją, np. dzięki ścisłej współpracy marketingu i HR, projektując mowę firmy tak, by przyciągać talenty.
Pieniądze
Tworzyć firmę, w której chce się pracować, po prostu się opłaca. Jeśli projektując swój brand i komunikację staniemy się rozpoznawalnym i atrakcyjnym miejscem pracy na rynku, skrócimy lub nawet całkowicie wyeliminujemy koszty procesu rekrutacji.
Live experience
To wszystko sprowadza się do jednego – pozytywnego doświadczenia, a to można projektować bardzo świadomie. Najbardziej namacalnym przykładem są eventy w duchu live experience. Dobrze wykreowany event to zawsze opowieść o marce – o jej wartościach, o jej potrzebach, czy aktualnych problemach i planach na ich rozwiązanie. Dobrze wykreowany event powinien zawsze komunikować się tak, jak marka, dla której jest organizowany. A to wcale nie jest jeszcze w dzisiejszych czasach powszechne. Bo dobrze wykreowany event jest tożsamy i spójny z danym brandem w każdym, nawet najmniejszym, milimetrze organizacji. Począwszy od mini standów, skończywszy na multimediach, które może zobaczyć nawet cały świat. To od marki zależy, jak będzie chciała wyglądać w oczach odbiorców. A event sprawi, że wyglądać będzie.
Poznaj przykład dobrze zaprojektowanego live experience dla pracowników.