Christmas Party – świąteczny event firmowy w duchu live experience. Case study.

A new study found leopards may prevent nearly 100 rabies cases in Mumbai every year.

Koniec roku to zwykle czas wzmożonej organizacji spotkań firmowych. Pracodawcy często wykorzystują grudniowy czas, żeby podsumować bieżący rok i zarysować wyzwania, jakie będą czekać firmę w nadchodzącym czasie. Jest to jednak przede wszystkim świetna okazja do integracji pracowników, docenienia ich roli, pracy, zaangażowania oraz do budowania poczucia wspólnoty.

W obliczu nadal panującej pandemii i pojawiających się nowych obostrzeń, zwłaszcza duże firmy coraz częściej decydują się na organizację wewnętrznych eventów w formie online. Stało się to również bardzo wygodną i korzystną opcją dla odbiorców, którzy chętniej wybierają tę formę kontaktu, umożliwiającą im podłączenie się na wydarzenie w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Czy jednak event świąteczny, którego jednym z głównych założeń jest pielęgnowanie relacji między pracownikami a pracodawcą, może udać się w digitalu? Czy bez spotkania „na żywo” da radę wytworzyć atmosferę, która pozwoli osiągnąć długoterminowe, pozytywne efekty? Te pytania stawiają sobie działy marketingowe, a agencje eventowe nieustannie wdrażają nowe technologie i metody angażowania uczestników online, żeby sprostać przedstawionym wyzwaniom.

CHRISTMAS PARTY

Jednym z bardziej nowatorskich rozwiązań wykazała się podczas ubiegłorocznych świąt włoska agencja AIM Group Internacional. Na specjalnie przygotowanej wirtualnej platformie stworzono symulowany komputerowo świat, gdzie umieszczono venue z sześcioma dedykowanymi strefami. Uczestnicy mieli możliwość wchodzenia w interakcje i spontanicznego komunikowania się ze sobą. Krótko mówiąc, mogli współistnieć w wirtualnym środowisku, naśladując rzeczywistość offline. W ten sposób nie tylko udało się utrzymać świąteczną tradycję agencji, ale również wzbogacić ją o unikalną formę i zintegrować pracowników 17 oddziałów podczas wspólnego wydarzenia.

Platforma została zaprojektowana tak, by dawać jak największą możliwość personalizacji i interakcji. Nadrzędnym celem była możliwość doświadczenia przez uczestników unikalnego wydarzenia, podczas którego mogli swobodnie poruszać się w wirtualnym świecie, samemu decydując, co i kiedy chcą robić. Te założenia udało się zrealizować, między innymi dzięki takim funkcjom jak:

  • Spersonalizowany awatar (możliwość wyboru cech fizycznych, ubrania oraz nazwy), który dawał możliwość gestykulacji (klaskanie, podnoszenie ręki, dawanie kciuka), swobodnego poruszania się i rozmawiania z pozostałymi uczestnikami.
  • Spontaniczne mówienie. Tak jak w prawdziwym życiu uczestnik mógł zacząć rozmowę z innym awatarem, a zbliżając się do innych uczestników, słyszał ich i mógł swobodnie włączyć się do dyskusji.
  • Bogata scenografia 3D. Platforma dysponowała sześcioma przestrzeniami (Lobby, Pracownia, Dyskoteka, Expo, Strefa Networkingu, Sala Plenarna) spersonalizowanymi o elementy brandingu firmy i z wielkoformatowymi ekranami wyświetlającymi zdjęcia zespołów i wspomnienia z poprzednich eventów.
  • Networking. Każda z dedykowanych przestrzeni dawała możliwość aktywnego uczestnictwa. Uczestnicy mogli konkurować ze sobą w biegu z przeszkodami, robić selfie, wziąć udział w posiedzeniu plenarnym w audytorium, a nawet uciąć pogawędkę z innymi gośćmi w basenie.

Wykorzystana platforma umożliwiła zrealizowanie tego samego programu, co podczas eventu w realu – powitanie gości w foyer, speech prezesa zarządu na sali plenarnej, część rozrywkowa – angażując uczestników w tym samym stopniu, a może jeszcze bardziej.

EFEKT

Stworzone podczas wydarzenia video mówi samo za siebie. Ponad 230 uczestników bawiło się doskonale na corocznym, świątecznym evencie zacierając granicę między realem a digitalem. Format imprezy przypominający grę, liczba możliwych aktywności i ciekawy program sprawił, że event spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, otwierając organizatorom całe spektrum nowych pomysłów. Wydarzenie zostało również wyróżnione w 11 edycji Global Eventex Awards, zdobywając złoto w kategorii Virtual Networking Event.

VIRTUAL EXPERIENCE

Wirtualne platformy 3D są coraz częściej wykorzystywaną technologią do organizacji eventów na świecie. Polska branża eventowa na razie stosunkowo rzadko korzysta z tego rozwiązania. Wynika to przede wszystkim z  czasochłonności i wysokiej ceny dedykowanych, wirtualnych platform. Mimo wszystko, sytuacja pandemiczna przyspieszyła rozwój digitalu, a wydarzenia online pozwalają zaoszczędzić dużo czasu, pieniędzy i niosą szereg korzyści dla środowiska. Wirtualne platformy pokazują nowe oblicze live experience i są w stanie maksymalnie zbliżyć digital do realu. Należy też pamiętać, że są coraz bardziej naturalnym środowiskiem funkcjonowania dla kolejnych pokoleń. Nie bez znaczenia jest także kierunek rozwoju Metaverse. W związku z tym, prędzej czy później staną się realną opcją dla różnego rodzaju działań marketingowych.

Scroll to top
Close